بخار گستر خاور

آدرس : تهران ، خیابان طالقانی، بین خیابان نجات اللهی (ویلا) و خیابان سپهبد قرنی پلاک 304، طبقه 4 واحد 11

تلفن تماس و مشاوره 02188802539

به نسخه موبایل وب سایت خوش آمدید

دیگ های بخار در ظرفیت های مختلف

مزايای کاربردی زيادی که بخار دارد آن را به مفهومی ضروری در انتقال انرژی تبديل کرده است، اين مزايا شامل آلايندگی کم، قابليت انتقال آسان، بازده خوب، ظرفيت حرارتی بالا و هزينه های کمتر در مقايسه با ساير انتخابهای موجود می باشد.

بخار می تواند مقادير قابل توجهی انرژی را در هر واحد جرمی خود نگه داری کند ( بين 1000 تا 1250 Btuدر هر واحد وزنی پوند Btu/lb) که اين مقدار انرژی می تواند به شکل کار مکانيکی يا حرارتی در مصرف کنندهای مربوطه استخراج شود.از آنجايی که مقدار زيادی حرارت در گرمای نهان بخار ذخيره شده است، مقادير بسيار بالايی از حرارت را می توان با بازده بسيار عالی و در دمايی ثابت انتقال داد که مورد نياز تعداد زيادی از فرايندهای حرارتی در صنعت می باشد. بخار همچنين می تواند به طور مستقيم و يا به عنوان کنترل کننده دما و فشار بسياری از فرايندهای شيميايی مورد استفاده قرار گيرد.

در سيستم های بخار، توليد بخار توسط ديگ بخار انجام می شود. انرژی و گرمای آزاد شده از اشتعال سوختهای فسيلی از طريق سطوح حرارتی بويلر به آب انتقال پيدا کرده و آن را در فشارهای بالا به بخار اشباع تبديل می کند. مقدار آبی که بويلر در مدت زمان يک ساعت به بخار تبديل می کند ظرفيت بويلر را مشخص می کند. حجم آب، انتخاب مناسب ظرفيت مشعل، چيدمان و تناسب ميزان سطوح حرارتی و سطوح عبور دود با ظرفيت آن، از موارد بسيار مهم در طراحی و ساخت ديگهای بخار می باشد.


مزیت های بویلرهای بخار گستر:
  • دیگ بخار 5تن در ساعت با فشار کاری 12 بار
  • بویلرهای این شرکت دارای بالاترین سطح حرارتی می باشد .
  • كوره بويلر به صورت كاروگيت طراحي و در کارخانه بخارگسترخاور انجام می گردد .
  • تنش زدایی بویلر در کارخانه بخارگسترخاور طبق استاندارد BS EN 12953 بر روی دستگاه انجام می گردد .
  • استفاده از بهترین متریال و ابزار دقیق جهت ایمنی دستگاه
  • کمترین مصرف انرژی و بالاترین ایمنی


ديگهای بخار شرکت بخار گستر خاور از ظرفيت 500 کيلوگرم تا 20 تن در ساعت وفشار کاری از 6 تا 20 بار گيج طراحی و ساخته می شوند.

نحوه چيدمان سطوح حرارتی و مراحل عبور دود، انواع مختلفی از ديگهای بخار را تعريف می کند. در ديگهای عقب مرطوب boiler )Wet back(از ظرفيت 1 تن در ساعت به بالا، گازهای داغ خروجی از کوره وارد محفظه برگشت مرطوب آن شده سپس به سمت لوله های دود در پاس 2 هدايت می شود. محفظه برگشت در اين نوع ديگ کاملا در داخل آب قرار دارد. گازهای داغ بعد از عبور از لوله های پاس 2 و در محفظه برگشت جلو مجددا چرخيده، وارد لوله های پاس 3 شده، در انتها از دودکش خارج می شود. انتقال حرارت مناسب و راندمان حرارتی بسيار بالا از مزايای اين نوع ديگها می باشد.